اگر نشانه ملک و حکومت طالوت صندوقچه ای بود که جناب موسی در آن نهاده شده بود و در آن آرامشی الهی و بقیه ای از آل موسی و آل هارون بود و ملائکه آن را حمل می کردند(1) ، آیت ملک الهی و نشانه یگانگی و عظمت خداوندی حرم ها و ضریح های اهل بیت علیهم السلام است که در آنها ادله توحید خداوند به منصه ظهور رسیده است(2) همان جاهایی که در سختی ها و پریشانی ها و ... ملجاء اهل ولاست(3) ، و نه آن که بقیه ای از آل موسی و آل هارون در آن باشد که در آن بقیت الله حاضر است(4) جایی که ملائکه دربان آنند و برای ورود به آن باید از ملائکه نیز اذن دخول گرفت(5) ...
****
(1) اشاره به آیه 248 سوره بقره : إِنَّ آیَةَ مُلْکِهِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فیهِ سَکینَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ بَقِیَّةٌ مِمَّا تَرَکَ آلُ مُوسى وَ آلُ هارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلائِکَةُ
(2) اشاره به فقره ای از اذن دخولی برای ورود به حرم های اهل بیت علیهم السلام که این گونه عرض می کنیم : اَللّهُمَّ اِنّ هذِهِ بُقعَةٌ طَهَّرتَها ... حیثُ أظهَرتَ فیها أدلّةَ التَوحیدِ....
(3) مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ زَائِرٌ لَکُمْ لَائِذٌ عَائِذٌ بِقُبُورِکُمْ مُسْتَشْفِعٌ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِکُم
(4) اشاره به فقره ای از زیارت جامعه کبیره: السَّلَامُ عَلَى أَئِمَّةِ الدُّعَاةِ وَ الْقَادَةِ الْهُدَاةِ وَ السَّادَةِ الْوُلَاةِ وَ الذَّادَةِ الْحُمَاةِ وَ أَهْلِ الذِّکْرِ وَ أُولِی الْأَمْرِ وَ بَقِیَّةِ اللَّهِ وَ خِیَرَتِهِ وَ حِزْبِهِ وَ عَیْبَةِ عِلْمِهِ وَ حُجَّتِهِ وَ صِرَاطِهِ وَ نُورِهِ وَ بُرْهَانِهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه
(5) أَ أَدْخُلُ یَا مَلَائِکَةَ اللَّهِ الْمُقَرَّبِینَ الْمُقِیمِینَ فِی هَذَا الْمَشْهَد
******
مطلب مرتبط :