کشکولک من

یک نکته از هزاران: نکته نکته هایی از این طرف و آن طرف

یک نکته از هزاران: نکته نکته هایی از این طرف و آن طرف

کشکولک من

هر اولی را پایانی است
مهم این است که چگونه آغازت را به پایان برسانی
اگر با هوالاول و الاخر ،در ظاهر و باطنت همراه باشی
امید عاقبت به خیری در تو میباشد
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
بحق محمد و آله الطاهرین

این یک کُشَیکَل میباشد (یعنی مُصغَّر کشکول یا تو بگو همان کشکولک)
یکی از سنت های علمای گذشته ما نوشتن کشکول بوده است
که شاید معروفترین آن ها کشکول جناب شیخ بهایی علیه الرحمه است
در کشکول بیشتر سخنان و نکات زیبایی که از این طرف و آن طرف به دست می آمده نوشته می شده است
و کمتر در آن ها نوشته های خود صاحب کشکول وجود دارد
در این کشکولک هم سعی بر آن است که نوشته های بنده حتی الامکان وجود نداشته باشد
و نوشته های خود را در وبلاگی دیگر بارگذاری خواهم کرد

دو روز پیش دم ورودی رواق مطهر حضرت امام رضا علیه السلام (از طرف کفشداری 11) ایستاده بودم

و غرق تماشای صحنه هایی زیبا از مهمان های امام رئوف بودم

یکی از چیزهایی که توجه ام را جلب کرد گفتگوی دو جمله ای بین یک پدر با پسر نوجوانش بود

پدر که از رواق مطهر خارج شده بود و نزدیک کفش داری منتظر پسرش بود با دیدن پسرش به او گفت:

- دیگه سیر شدی؟

و پسر در جواب پدر گفت:

مگه اینجا سیر شدنیه!


ای کاش می شد که...

نظرات  (۱۱)

وااییی که چقدر دلم لک زده برای یک زیارت
سلام
خوش به سعادتتون. 
حرم ائمه علیهم السلام امن ترین جای دنیاست... مگه میشه دل کند..
یاعلی. التماس دعا
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۰۰ زائر اربعین.... ع.پ.ا
عجببببببببببببببببببا
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۰۶ رضوان ِ رضوان
تشنگی ام آرزوست خدا ...
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۱۱ زهرا ظهوری مقدم
واقعا همینطوره.دلم پر میکشه برای یه لحظه حضور...
واقعا همینجوره
منم امروز داشتم با مادرهمسرم همینو میگفتیم که اگه یک ماه هم مشهد باشی بازم موقع خداحافظی و خروج از مشهد دلت شدیدا میگیره
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۰۱ ❤منتـــظر المـهـدی❤
یارضامددی.....
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۵۹ خواندنی ها
واقعا هم همینطوره
وقتی میری حرم دل کندن از اون فضا و معنویت خیلی مشکله
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۰۵:۳۰ رفاقت به سبک شهید
جدی هیچ وقت نتونستم یه دل سیر زیارت کنم ! همیشه با اوج دلتنگی از حرم اومدم بیرون
...
عجیبه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">