کشکولک من

یک نکته از هزاران: نکته نکته هایی از این طرف و آن طرف

یک نکته از هزاران: نکته نکته هایی از این طرف و آن طرف

کشکولک من

هر اولی را پایانی است
مهم این است که چگونه آغازت را به پایان برسانی
اگر با هوالاول و الاخر ،در ظاهر و باطنت همراه باشی
امید عاقبت به خیری در تو میباشد
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
بحق محمد و آله الطاهرین

این یک کُشَیکَل میباشد (یعنی مُصغَّر کشکول یا تو بگو همان کشکولک)
یکی از سنت های علمای گذشته ما نوشتن کشکول بوده است
که شاید معروفترین آن ها کشکول جناب شیخ بهایی علیه الرحمه است
در کشکول بیشتر سخنان و نکات زیبایی که از این طرف و آن طرف به دست می آمده نوشته می شده است
و کمتر در آن ها نوشته های خود صاحب کشکول وجود دارد
در این کشکولک هم سعی بر آن است که نوشته های بنده حتی الامکان وجود نداشته باشد
و نوشته های خود را در وبلاگی دیگر بارگذاری خواهم کرد

قال الامام الصادق «علیه السلام»:

أحسنوا النّظر فیما لا یسعکم جهله، و انصحوا لأنفسکم و جاهدوها فی طلب معرفة ما لا عذر لکم فی جهله، فإنّ لدین اللَّه ارکانا لا ینفع من جهلها شدّة اجتهاده فی طلب ظاهر عبادته، و لا یضرّ من عرفها فدان بها حسن اقتصاده. و لا سبیل لأحد الى ذلک الّا بعون من اللَّه عزّ و جلّ.

بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏1، ص:209



أقول: ان من ارکان الدین و توحید الله تعالی ،الائمة علیهم السلام لا ینفع من جهلها شدة اجتهاده فی طلب ظاهر عبادته
فان الامام الصادق علیه السلام قال : لایقبل الله عملا الا بمعرفتنا
و فی الزیارة الجامعة الکبیرة للائمة علیهم السلام : و أشهد أنکم الأئمة ... و رضیکم خلفاء فی أرضه ... و أرکانا لتوحیده
و فی الدعاء الرجبیة الصادرة عن ناحیة سیدنا و مولانا بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه :
فجعلتهم معادن لکلماتک و ارکاناً لتوحیدک و آیاتک و مقاماتک...


خوشه چین

نظرات  (۳)

۲۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۳۴ خواندنی ها
افرین بر شما
یه نمونه کوچیکش یادگرفتن دستورات دینمون که در کتب مراجع تقلید وجود داره و روا نیست که ما اینها رو بلد نباشیم
خدا توفیقمون بده
ممنون
به تفکر واداشت
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۵:۴۶ ...ما شیعه ها ...
احسنتم 
استفاده کردیم. سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">